Jaarverslag Oranjevereniging Empe 2010

De festiviteiten rondom Koninginnedag begonnen op vrijdag 30 april om 11.00 uur met het Emperfestival. Dit jaar hadden 74 kinderen totaal 29 acts ingestudeerd.Na de opening door de voorzitter en de Burgemeester kon het strandfeest beginnen.

Want het thema was dit jaar is beach. Als eerste betraden de presentator Jaap Weijenberg en de jurieleden Bennie Wagenaar, Marga van de Kamp en Patricia Beumkes het strandpodium in een zonnige outfit.
Daarna was het de beurt van de peuters van de Belhamels. Zij mochten het spits afbijten.
De tent was inmiddels al goed gevuld met vele belangstellenden.

De kinderen werden beoordeeld op playback, dans, kleding en originaliteit en zo kwam de jurie tot de volgende winnaars:
  • Bij groep peuters,1 en 2 waren Sanne ter Maat, Linda van Egteren, Lianne Velthuis en Mila Mannink als K3 met het liedje Mama se de besten.
  • Bij groep 3 en 4 werd de eerste prijs gewonnen door Soleil Nijman als Vanessa Hudguns met het liedje Sneaker night.
  • Bij groep 5.6,7,8 en ouder wonnen Suzanne Wopereis, Alies Huisman, Leverne Nijman, Ellen Schouten.en Leon Weijenberg als the Jackson 5 met ABC.
  • De  publieksprijs werd gewonnen door de 10 peuters Jurre, Wenke, Henke, Esther, Nikki, Jochem, Harrie, Tim, Justin en Evi met het liedje Tjoe Tsjoe Wa.
Na een verrassings optreden van Serena Bos de winnaar van het Kinderen voor Kinderen songfestival gevolgd door een optreden van conferencier Wibo Westra was het de beurt aan de volwassenen. The Base Balls met een geweldige outfit en uitstraling, De Vliegende Panters met een prachtig Brabants accent en de Wether Girls in strakke jurkjes wisten het publiek goed te vermaken. Maar de spanning nam echt toe toen de lichten werden gedoofd en het talrijke publiek werd verrast door het optreden van de legendarische Elvis Presly gevolgd door het grootste popidool aller tijden Micheal Jackson. Een podium spektakel uitgevoerd door wel 30 mannen, vrouwen en kinderen van de Zundappclub. De goed gemonteerde act met leuke effecten was opgebouwd tot een mooi climax. Hier werden we allemaal stil van!

's Avonds werd Koninginnedag afgesloten met een oranjebal. Ca. 1100 feestvierders genoten van de Trainband. Er was een geweldige sfeer.

Op zaterdag 1 mei was de tweede Old-timer bromfietsshow georganiseerd door Gert te Kampe i.s.m. de zundappclub de vette bougie. Door het slechte weer was de opkomst minder dan vorig jaar. In de tent stonden old-time bromfietsen opgesteld en kon men de cross-auto van Bert Eggink bewonderen. Buiten stond de trekker de BlueThunder van Derk Willems ter bezichtiging opgesteld. Tevens kon je de heren van alles vragen. De toertocht die 's middags werd gereden was volgens de deelnemers een mooie tocht.

's Avond kwamen er weer ca.1100  feestgangers uit de wijde regio naar Empe om te genieten van de band Hooked on Red. Zij zorgden voor een geslaagd muziek evenement.

Zondag 2 mei was er een muziekmiddag. De harmonika groepen Noa warktied, de Sterrenbostrekkers, Trekzakteam Markelo en Dies Nicolai hadden een zeer gevarieerd repertoire. Met een extra optreden van de Hinterecke  Ecke muzikanten was het een middag met leuke afwisselende muziek waar de vele bezoekers van genoten.

Vrijdagmiddag 13 augustus: 121 kinderen keken reikhalzend uit naar de survivaltocht. Deze grote uitdaging voor groot en klein bevatte 12 hindernissen opgesteld in het bos en over het water. Het was mooi weer en er waren veel helpende handen van vrijwilligers zodat elk kind overal overheen kon klimmen, zelfs over het hooghangende helicopternet. De vlotten en de touwbrug over het water leverde de spannendste momenten op. Maar na deze ook getrotseerd te hebben stond er bij de finish een lekkere glas drinken klaar. Tenslotte was er voor alle kinderen een ijsje. Voor verder vermaak was er een draai- en zweefmolen en voor de grotere de botsauto's.

Ook kon er weer gegrabbeld worden in de ton van Monika.  Deze was weer rijkelijk gevuld. De middag werd afgesloten met de prijsuitreiking. De snelste mocht het eerste wat uitzoeken van de tafel vol met speelgoed. Dit was niet altijd even makkelijk door de grote keuze, maar uiteindelijk ging iedereen met een prijsje naar huis.

De winnaars waren:
  •  Jesse klinkhamer en Yvon Wilbrink bij groep 1  en 2.
  •  Gijs Bleumink bij groep 3 en 4.
  •  Bas Pasman en Bram Bleumink bij groep 5 en 6.
  •  Koen Noordhuizen en Nick de Haan bij groep 7 en 8.
  •  Noor Borren en Danique Wormgoor bij 12 jaar en ouder.
Het was een top-middag voor de jeugd, dus ook voor de ouders en het bestuur van de oranjevereniging Empe .

De eerst dag van het Oranjefeest werd afgesloten door de band Q5. Zij wisten de ca. 650 aanwezigen goed te vermaken en daar door was de sfeer top.

Op Zaterdagmorgen 14 augustus om half 11 werd het eerste schot gelost door Christina Jansen, schutterskoningin van 2009, nadat ze was toegezongen voor haar 21e verjaardag.   Na 481 schoten in de vierde ronde was het Deana Brummelman uit Empe met nummer 51 die de titel van haar overnam. Ze koos haar man Gerrit als Koning.Totaal deden er 141 schutters mee.

Overige prijzen: ei voor Andre Massink; bal voor Jaap Weijenberg; linkervleugel voor Erik Brink. Na Loting: Staart voor paul Westhoff; rechtervleugel voor Marlon Vriezekolk en de kop voor Dirk jan Radstake, maar hij stelde zijn prijs beschikbaar aan de jeugd. Het bestuur besloot om zijn prijs om te dopen tot pechprijs en zo werd hij uitgereikt aan Zoƫ de Winkel die net geen schutterskoningin werd bij de jeugd.

Ook bij de jeugd werd er door 19 schutters fanatiek gestreden om het koningschap van Empe. Na 310 schoten werd is Thijs Beuwer de nieuwe schutterskoning en hij koos Rosan Weijenberg tot zijn Koningin.
Overige prijzen: de kop voor Edwin Heuvelink, de linker vleugel voor Jordy Weijenberg,  de rechter vleugel voor Leon Weijenberg en de staart voor Anouk Olthof.

Na de huldiging van de nieuwe schutterskoningin en schutterskoning bij de jeugd met medewerking van het muziek duo Heer en Meester werd de baan vrijgemaakt voor een buikschuifwedstrijd. Hier was geen prijs aan verbonden, maar wel een zeer leuke uitdaging. Van alle deelnemers, en dat waren er heel wat, wist alleen Johan van de Kamp een full pull te glijden. Waterspektakel, mooi weer en gezellige muziek blijken altijd een succes te zijn.

's Avonds werd het Oranjefeest afgesloten met een geweldige optreden van de band Big Nick. Met ca.1200 bezoekers was het een sfeervolle avond.

Tot slot van dit feestjaar was er op 3 oktober een gezellige middag in de schuur bij de Rietmuts voor alle bestuursleden en vrijwilligers met aanhang. Na de koffie en soes gingen we in groepen een speurtocht lopen met diverse opdrachten Er werd diep nagedacht, gezongen en zelfs ge googled onderweg, want iedereen wilde winnen. Na deze heerlijke herfstwandelingen door de mooie natuur van Empe stond er een warm en koud buffet klaar en de winnaars mochten als eerste hiervan gebruik maken.

We kunnen terug kijken op een mooi jaar van de oranje vereniging. Onze feesten worden nog steeds goed bezocht en wat nog belangrijke is dat de sfeer altijd goed is.

Het leden aantal is dit jaar bijna gelijk gebleven.
Vorig jaar stond de teller op 1541 leden en nu op 1532 leden.
e-max.it, posizionamento sui motori